بهترین مراکز خرید در استانبول
0

بهترین مراکز خرید در استانبول

استانبول بزرگترین شهر ترکیه و پایتخت فرهنگی و اقتصادی این کشور است. این شهر در کنار تنگه بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه قرار دارد و تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره اروپا و آسیا گسترده شده است. استانبول با تاریخ غنی و فرهنگ منحصر به فرد خود، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است.

استانبول شهری پر جنب و جوش و هیجان انگیز است که چیزی برای همه ارائه می دهد. چه به تاریخ و فرهنگ علاقه داشته باشید، چه به خرید و غذا، استانبول شهری است که هرگز شما را ناامید نخواهد کرد. استانبول شهری باورنکردنی است که تاریخ غنی، فرهنگ منحصر به فرد و مناظر خیره کننده ای دارد. اگر به دنبال تعطیلاتی فراموش نشدنی هستید، استانبول مکانی عالی برای بازدید است.
در ادامه قصد داریم به آشنایی با بهترین مراکز خرید در استانبول بپردازیم. با مجله اینترنتی ایکو همراه باشید.

استانبول شهری پر جنب و جوش و هیجان انگیز
استانبول شهری پر جنب و جوش و هیجان انگیز

بهترین مراکز خرید در استانبول

استانبول به عنوان بهشت خریداران شناخته می شود و دارای طیف گسترده ای از مراکز خرید برای هر سلیقه و بودجه ای است. در اینجا برخی از بهترین مراکز خرید استانبول آورده شده است:

مرکز خرید Zorlu: این مرکز خرید لوکس که در منطقه بشیکتاش واقع شده است، خانه برندهای بین المللی مانند Gucci، Prada و Louis Vuitton است. همچنین دارای یک سینمای چند منظوره، یک مرکز بولینگ و یک آکواریوم است.

مرکز خرید Cevahir: این مرکز خرید بزرگ که در منطقه Şişli واقع شده است، بیش از 340 فروشگاه را در خود جای داده است. ، از جمله برندهای بین المللی و محلی. همچنین دارای یک شهربازی، یک سالن غذاخوری و یک سینمای چند منظوره است.

  آشنایی با بهترین مکان ها برای سفر در خرداد

مرکز خرید IstinyePark: این مرکز خرید شیک که در منطقه Sarıyer واقع شده است، میزبان برندهای طراحان مانند استلا مک کارتنی، ولنتینو و دولچه و گابانا است. همچنین دارای یک سالن غذاخوری با رستوران های متعدد و یک سینمای چند منظوره است.

مرکز خرید Akmerkez: این مرکز خرید مجلل که در منطقه Nispetiye واقع شده است، میزبان برندهای لوکس مانند Chanel، Dior و Hermes است. همچنین دارای یک سالن غذاخوری با رستوران های متعدد و یک سینمای چند منظوره است.

مرکز خرید Galleria: این مرکز خرید محبوب که در منطقه Gayrettepe واقع شده است، بیش از 240 فروشگاه را در خود جای داده است. ، از جمله برندهای بین المللی و محلی. همچنین دارای یک شهربازی، یک سالن غذاخوری و یک سینمای چند منظوره است.
اگر می خواهید با کشور ولز آشنا شوید، مقاله موجود در سایت ایکو را مطالعه کنید.

مرکز خرید Akmerkez
مرکز خرید Akmerkez

اینها تنها تعدادی از بسیاری از مراکز خرید عالی در استانبول هستند. با این همه گزینه برای انتخاب، مطمئناً مرکز خریدی را پیدا خواهید کرد که مورد علاقه شما باشد. چانه زدن در بازارها و مغازه های مستقل امری رایج است. نترسید قیمت ها را پایین بیاورید! اکثر مراکز خرید استانبول از ساعت 10 صبح تا 10 شب به وقت محلی باز هستند. برخی از مغازه ها ممکن است در روز یکشنبه تعطیل باشند.

واحد پول رسمی ترکیه لیر ترکیه (TRY) است. برخی از مغازه ها دلار آمریکا و یورو را نیز می پذیرند. مالیات بر ارزش افزوده (VAT) 18 درصد در ترکیه است. اکثر مراکز خرید بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده را به گردشگران ارائه می دهند. استانبول شهری امن برای بازدید است. با این حال، مانند هر شهر بزرگ دیگری، باید مراقب وسایل خود باشید و از پیاده روی در تنهایی در شب خودداری کنید.
اگر می خواهید با جاذبه های گردشگری سریلانکا آشنا شوید مقاله موجود در سایت ایکو را مطالعه کنید.

  شهرهای توریستی ایران را بشناسید

مهم ترین نکات برای خرید در استانبول

قبل از سفر به استانبول، کمی تحقیق کنید و ببینید چه چیزی می‌خواهید بخرید. این به شما کمک می‌کند تا بفهمید به کدام بازارها یا مراکز خرید باید بروید و چه قیمتی را باید انتظار داشته باشید. برای خریدهای خود بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. به خاطر داشته باشید که چانه زدن در بازارها و مغازه های مستقل امری رایج است، بنابراین می توانید قیمت ها را پایین بیاورید.

لباس راحت و مناسب برای پیاده روی بپوشید، زیرا احتمالاً در طول خرید خود زیاد راه خواهید رفت. اگرچه اکثر فروشگاه ها کارت های اعتباری را می پذیرند، اما همیشه خوب است که پول نقد همراه خود داشته باشید، به خصوص برای خرید در بازارها. یادگیری چند عبارت کلیدی ترکی مانند “teşekkür ederim” (متشکرم) و “ne kadar?” (چقدر است؟) می تواند به شما در خرید آسان تر کمک کند.

چانه زدن در بازارها و مغازه های مستقل امری رایج است. نترسید قیمت ها را پایین بیاورید! شروع کنید با ارائه 50٪ تخفیف از قیمتی که به شما داده می شود و سپس به تدریج تا رسیدن به قیمتی که با آن راحت هستید، بالا بروید. قبل از خرید، کیفیت کالا را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ارزش پولی که می پردازید را دارد.

قبل از خرید، به چند مغازه سر بزنید تا قیمت ها را مقایسه کنید. در مناطق شلوغ مراقب جیب برها باشید و همیشه وسایل خود را در جایی امن نگه دارید. متأسفانه، کالای تقلبی در استانبول زیاد است. مراقب باشید که فقط از فروشگاه های معتبر خرید کنید. همیشه از فروشنده فاکتور بگیرید، مخصوصاً اگر کالای گران قیمتی می خرید.

بازارها و مغازه های استانبول
بازارها و مغازه های استانبول

  مالیات بر ارزش افزوده (VAT) 18 درصد در ترکیه است. اکثر مراکز خرید بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده را به گردشگران ارائه می دهند. برای دریافت بازپرداخت، باید فرم های مربوطه را از فروشگاه پر کنید و فاکتورهای خود را نگه دارید. اگر کالای زیادی می خرید، ممکن است هنگام خروج از کشور مشمول عوارض گمرکی شوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مقررات گمرکی، می توانید با وب سایت اداره گمرک ترکیه (https://www.trade.gov.tr/customs-formalities) مراجعه کنید.
اگر علاقه مند به آشنایی با معروف ترین پارک های آبی دبی هستید مقاله سایت ایکو را مطالعه کنید.

  جاذبه‌های گردشگری بهبهان

استانبول شهری امن برای بازدید است. با این حال، مانند هر شهر بزرگ دیگری، باید مراقب وسایل خود باشید و از پیاده روی در تنهایی در شب خودداری کنید. از حمل پول نقد زیاد خودداری کنید. فقط پولی را که برای همان روز نیاز دارید همراه خود داشته باشید. وسایل خود را در جایی امن نگه دارید. از کیف یا کوله پشتی ضد سرقت استفاده کنید و همیشه وسایل خود را در دید داشته باشید. در صورت بروز مشکل، با پلیس یا مقامات تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.