آشنایی با زیباترین آبشارهای ایران
0

آشنایی با زیباترین آبشارهای ایران

ایران تعدادی از زیباترین آبشارهای جهان را دارد. هر یک از این آبشارها زیبایی منحصر به فرد خود را دارد و مکانی عالی برای بازدید و لذت بردن از طبیعت است. آبشار ریزش ناگهانی آب است، معمولاً ناشی از بستری از سنگ سخت در مسیر رودخانه‌ای که یا افقی است و یا به ملایمت به سمت قسمت بالای رودخانه شیب دارد و در روی سنگ‌های نرمتر قرار می‌گیرد.

سنگ‌های نرم‌تر زیرین بوسیله رودخانه سایش می‌یابند به‌طوری‌که سنگ سختر آویزان می‌شود و نهایتاً آبشار مربوط ایجاد می‌شود. در جغرافیا، آبشار هر نقطه‌ای در یک رود یا جویبار است که در آن آب به صورت سقوط عمودی یا یک رشته سقوط‌های تند جریان می‌یابد. آبشارها همچنین می‌توانند جایی اتفاق بیفتند که آب ذوب‌شده از لبه یک کوه یخی یا یخ‌تاق سقوط کند. برای آشنایی با زیباترین آبشارهای ایران با مجله اینترنتی ایکو همراه باشید.

آبشار مارگون

آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در استان فارس، در نزدیکی شهر سپیدان واقع شده است. این آبشار ۷۰ متر ارتفاع و ۱۰۰ متر عرض دارد و از چشمه‌های متعددی که در کوه وجود دارند، سرچشمه می‌گیرد. آبشار مارگون در تمام فصول سال زیبا است، اما بهترین زمان برای بازدید از آن در فصل بهار و تابستان است که هوا ملایم و دلپذیر است. در این زمان، آبشار در پرآب ترین حالت خود است و منظره ای بسیار دیدنی را ایجاد می کند.

برای رسیدن به آبشار مارگون، باید از شهر شیراز به سمت سپیدان حرکت کنید. سپس، از جاده فرعی که به سمت روستای مارگون می‌رود، ادامه دهید. تا نزدیکی آبشار، جاده آسفالت است، اما در ۸۰۰ متری آخر، باید پیاده‌روی کنید. در اطراف آبشار مارگون، امکانات رفاهی مانند رستوران، سرویس بهداشتی و آلاچیق وجود دارد. همچنین، می توانید در این منطقه چادر بزنید و از شب نشینی در کنار آبشار لذت ببرید.

  رودخانه زاینده رود نبض تپنده فلات مرکزی ایران

آبشار شیرآباد

آبشار شیرآباد مجموعه‌ای از آبشارهای مرتفع و پله‌ای در دل جنگل‌های انبوه شمال ایران است که در استان گلستان و در نزدیکی شهر خان ببین واقع شده است. این آبشار که به نام‌های آبشار خان ببین و آبشار هفتگانه شیرآباد نیز شناخته می‌شود، از مجموعه‌ی هفت آبشار تشکیل شده است که بلندترین آن ۳۰ متر ارتفاع دارد.

آبشار شیرآباد
آبشار شیرآباد

در یکی از مقالات سایت ایکو به معرفی جاذبه های گردشگری قشم پرداخته این. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

در مسیر رسیدن به آبشار شیرآباد، از میان جنگل‌های انبوه عبور می‌کنید و از زیبایی و طراوت طبیعت لذت می‌برید. در کنار آبشار نیز حوضچه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها شنا کنید و از خنکی آب لذت ببرید.

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در استان اصفهان و در نزدیکی شهر سمیرم واقع شده است. این آبشار ۳۵ متر ارتفاع دارد و از چشمه‌های متعددی که در کوه وجود دارند، سرچشمه می‌گیرد. آبشار سمیرم در تمام فصول سال زیبا است، اما بهترین زمان برای بازدید از آن در فصل بهار و تابستان است که هوا ملایم و دلپذیر است. در این زمان، آبشار در پرآب ترین حالت خود است و منظره ای بسیار دیدنی را ایجاد می کند.

برای رسیدن به آبشار سمیرم، باید از شهر اصفهان به سمت سمیرم حرکت کنید. سپس، از جاده فرعی که به سمت روستای سمیرم سفلی می‌رود، ادامه دهید. تا نزدیکی آبشار، جاده آسفالت است، اما در ۲۰۰ متری آخر، باید پیاده‌روی کنید. در اطراف آبشار سمیرم، امکانات رفاهی مانند رستوران، سرویس بهداشتی و آلاچیق وجود دارد. همچنین، می توانید در این منطقه چادر بزنید و از شب نشینی در کنار آبشار لذت ببرید.

  شهرهای توریستی ایران را بشناسید

آبشار لاتون

آبشار لاتون بلندترین آبشار ایران است که در استان گیلان و در نزدیکی شهر آستارا واقع شده است. این آبشار با ارتفاع ۱۰۵ متر و عرض ۵ متر در تمام فصول سال زیبا و دیدنی است. برای رسیدن به آبشار لاتون باید از شهر آستارا به سمت لوندویل حرکت کنید و سپس از جاده فرعی که به سمت روستای کوته کومه می‌رود، ادامه دهید. بعد از رسیدن به روستای کوته کومه باید حدود 6 کیلومتر پیاده‌روی کنید تا به آبشار برسید. در مسیر رسیدن به آبشار لاتون از میان جنگل‌های انبوه عبور می‌کنید و از زیبایی و طراوت طبیعت لذت می‌برید. در کنار آبشار نیز حوضچه‌ای وجود دارد که می‌توانید در آن شنا کنید و از خنکی آب لذت ببرید.

آبشار آسیاب خرابه

آبشار آسیاب خرابه که به نام‌های خارابا دییرمان و آبشار داش‌کسن نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در استان آذربایجان شرقی و در نزدیکی شهر جلفا واقع شده است. این آبشار با ارتفاع ۱۵ متر در تمام فصول سال زیبا و دیدنی است، اما بهترین زمان برای بازدید از آن در فصل‌های بهار و پاییز است که هوا ملایم و دلپذیر است و آبشار در پرآب ترین حالت خود است.

آبشار بیشه
آبشار بیشه

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال که به نام آبشار شیرآباد نیز شناخته می‌شود، یکی از بلندترین آبشارهای ایران است که در استان گلستان و در نزدیکی شهر علی آباد کتول واقع شده است. این آبشار با ارتفاع ۵۰ متر و عرض ۲۰ متر در تمام فصول سال زیبا و دیدنی است، اما بهترین زمان برای بازدید از آن در فصل‌های بهار و پاییز است که هوا ملایم و دلپذیر است و آبشار در پرآب ترین حالت خود است.

  کشور ولز سرزمینی از تپه‌های سبز و دریاهای نامتناهی

اگر به سفرهای طبیعت گردی علاقه مند هستید مقاله سایت ایکو را مطالعه کنید. در این مقاله به معرفی نکات و بررسی سفرهای طبیعت گردی پرداخته ایم.

آبشار ویسادار

آبشار ویسادار یک آبشار مرتفع و چند پله‌ای در دل جنگل‌های انبوه شمال ایران است که در استان گیلان و در نزدیکی شهر پره‌سر واقع شده است. این آبشار که به نام‌های آبشار عروس و آبشار ویسادار پره‌سر نیز شناخته می‌شود، از مجموعه‌ی سه آبشار تشکیل شده است که بلندترین آن ۲۵ متر ارتفاع دارد.

آبشار بیشه

آبشار بیشه یکی از زیباترین و پرآب‌ترین آبشارهای ایران است که در استان لرستان و در نزدیکی شهر دورود واقع شده است. این آبشار با ارتفاع ۴۸ متر و عرض ۲۰ متر در تمام فصول سال زیبا و دیدنی است، اما بهترین زمان برای بازدید از آن در فصل‌های بهار و پاییز است که هوا ملایم و دلپذیر است و آبشار در پرآب ترین حالت خود است.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.