غذاهای چاق کننده و مناسب برای افزایش وزن
0

غذاهای چاق کننده و مناسب برای افزایش وزن

برای افزایش وزن، موز بخورید!

موز یک میوه سالم و مغذی است که حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و کربوهیدرات‌های ساده مفیدی است. این میوه دارای انرژی زیادی است و ممکن است به افزایش وزن کمک کند. اما این تنها یک عامل نیست و برای افزایش وزن نیاز به ترکیب موارد دیگر نیز هست. برای افزایش وزن، نیاز دارید که مقدار کالری مصرفی خود را بیشتر از مقداری که بدن شما سوزانده، بکنید. از این نظر، مصرف میوه‌هایی مانند موز که حاوی کربوهیدرات و انرژی زیادی هستند، می‌تواند کمک کننده باشد.

برای آشنایی با غذاهای چاق کننده و مناسب برای افزایش وزن با مجله اینترنتی ایکو همراه باشید.

اسموتی پروتئینی برای افزایش وزن

برای تهیه یک اسموتی پروتئینی خانگی که بتواند به افزایش وزن کمک کند، می‌توانید از موادی که غنی از پروتئین، کالری و مواد مغذی هستند، استفاده کنید. در زیر یک فرمول ممکن برای اسموتی پروتئینی برای افزایش وزن آورده‌ام:

اسموتی پروتئینی خانگی

مواد لازم:

  • یک پیمانه شیر یا شیر بادام زمینی (یا هر نوع شیر دیگر که ترجیح دهید)
  • یک سهمی موز (موزهای بزرگتر مقدار کالری و کربوهیدرات بیشتری دارند)
  • دو تا سه قاشق غذاخوری مغزهای خرد شده (مانند بادام، وانیل، گردو یا بادام زمینی)
  • یک قاشق غذاخوری اسفناج یا کرفس خرد شده (منابعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی)
  • یک قاشق غذاخوری از پودر پروتئین (می‌توانید از پودرهای پروتئین مانند وی پی ان یا پروتئین سویا استفاده کنید)

روش تهیه: همه مواد را در یک بلندر یا آسیاب غذا پوره کنید و تا انعطاف‌پذیری و یکدستی بلند کنید. اگر خیلی چگال به نظر می‌رسد، می‌توانید کمی شیر یا آب اضافه کنید تا به طراوت و طعم دلخواه برسید.
این نوع اسموتی پروتئینی به شما کمک می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز برای افزایش وزن را دریافت کنید. اما بهتر است قبل از شروع به استفاده مکرر از هر نوع تغییرات زیاد در رژیم غذایی خود، نظر یک تغذیه‌شناس حرفه‌ای را جویا شوید تا برای شرایط خاص خودتان یک برنامه تغذیه‌ای مناسب داشته باشید.

شیر سویا
شیر سویا از مواد غذایی چاق کننده

شیر سویا یا شیر کامل

شیر سویا یک جایگزین لبنی محبوب است که سرشار از پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی است. یک فنجان شیر سویا حدود 8 گرم پروتئین و 250 کالری دارد. شیر کامل یک شیر لبنی است که از شیر گاو بدون چربی گرفته شده است. یک فنجان شیر کامل حدود 8 گرم پروتئین و 150 کالری دارد. تفاوت اصلی بین شیر سویا و شیر کامل محتوای چربی آنها است. شیر کامل حدود 8 گرم چربی در هر فنجان دارد، در حالی که شیر سویا چربی ندارد.

  کالری هندوانه و بهترین ورزش برای سوزاندن کالری هندوانه

چربی یک کالری پرانرژی است، بنابراین شیر کامل حاوی کالری بیشتری از شیر سویا است. این به این معنی است که اگر به دنبال افزایش وزن هستید، شیر کامل ممکن است گزینه بهتری باشد. با این حال، شیر سویا نیز یک گزینه سالم برای افزایش وزن است. پروتئین موجود در شیر سویا می تواند به شما در ساخت عضلات کمک کند.

کلسیم موجود در شیر سویا نیز برای سلامت استخوان ها مهم است. در نهایت، بهترین گزینه برای شما به نیازها و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اگر به دنبال افزایش وزن سریع هستید، شیر کامل ممکن است گزینه بهتری باشد. اگر به دنبال یک گزینه سالم تر هستید، شیر سویا ممکن است گزینه بهتری باشد.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یک منبع عالی از چربی‌های سالم و پروتئین است که ممکن است به افزایش وزن کمک کند. این کره حاوی چربی‌های ناساتوره و پروتئین می‌باشد که می‌تواند برای افزایش وزن مفید باشد. با این حال، بهتر است که مصرف آن را با میزان معقول و در چارچوب یک رژیم غذایی متعادل نگه دارید.

اگر دوست دارید چربی های سالم و چربی های ناسالم را بشناسید مقاله موجود در سایت ایکو را مطالعه کنید.

برای استفاده از کره بادام زمینی به عنوان یکی از منابع افزایش وزن، می‌توانید یک قاشق کره بادام زمینی را به اسموتی یا شیک پروتئینی خود اضافه کنید تا انرژی و چربی بیشتری دریافت کنید. می‌توانید کره بادام زمینی را بر روی تست، نان، یا سایر موارد مانند سلق و موز قرار داده و به عنوان تنقلات مصرف کنید. می‌توانید از کره بادام زمینی در تهیه غذاهای مختلف مانند خوراکی‌های گرم، سس‌ها و مزه‌دهنده‌ها استفاده کنید.

  چند ماده غذایی قدرتمند برای از بین بردن گرسنگی  

به هر حال، همواره بهتر است مصرف کره بادام زمینی را با دقت و در مقدار معقول نگه دارید، زیرا مصرف بیش از حد آن نیز ممکن است باعث افزایش وزن زیاد و نامطلوب شود. همچنین اگر دارای هرگونه حساسیت یا مشکلات سلامتی هستید، قبل از افزودن کره بادام زمینی به رژیم غذایی‌تان، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

برای آشنایی بشتر با خواص، فواید و مضرات بادام زمینی می توانید مقاله سایت ایکو را مطالعه کنید.

برای افزایش وزن لوبیای سبز بخورید

لوبیای سبز یک منبع غنی از مواد مغذی از جمله پروتئین، فیبر، و ویتامین‌ها و مواد معدنی است، اما به تنهایی نمی‌تواند به طور مستقیم به افزایش وزن کمک کند. با این حال، مصرف لوبیای سبز به عنوان یک قسمت از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل می‌تواند در رسیدن به اهداف افزایش وزن کمک کند. لوبیای سبز حاوی پروتئین، فیبر، و ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامتی بسیار مفید است. این میوه می‌تواند به تقویت عضلات، افزایش انرژی، و حفظ سلامتی کمک کند.

اما برای افزایش وزن بهتر است از منابع دیگر پروتئین و کالری بیشتری استفاده کنید. لوبیای سبز همچنان یک منبع مغذی و مفید است، اما برای افزایش وزن نیاز به تنوع و ترکیب مناسب مواد غذایی دارید. می‌توانید لوبیای سبز را به عنوان یک قسمت از رژیم غذایی خود استفاده کنید، اما از منابع دیگر نیز برای افزایش وزن بهره ببرید. همچنین قبل از تغییرات بزرگ در رژیم غذایی‌تان، مشورت با یک تغذیه‌شناس یا متخصص تغذیه مفید است.

  بهترین زمان نگهداری خوراکی ها در یخچال

برنج برای افزایش وزن

برنج یک دانه غلات است که سرشار از کربوهیدرات ها است. کربوهیدرات ها یک منبع مهم کالری هستند، بنابراین برنج می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. یک فنجان برنج پخته حدود 200 کالری دارد. این مقدار کالری نسبتاً کم است، بنابراین اگر به دنبال افزایش وزن سریع هستید، باید مقدار بیشتری برنج مصرف کنید. با افزودن برنج به رژیم غذایی خود، می توانید به راحتی کالری و مواد مغذی بیشتری دریافت کنید. این می تواند به شما در افزایش وزن و بهبود سلامت کلی شما کمک کند.

افزایش وزن با مصرف برنج
برنج یکی از غذاهای چاق کننده

برای افزایش وزن، آجیل بخورید!

آجیل یک گزینه عالی برای افزایش وزن است. آجیل سرشار از کالری، پروتئین، چربی های سالم و سایر مواد مغذی است. یک مشت آجیل حدود 200 تا 300 کالری دارد. این مقدار کالری نسبتاً زیاد است و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. آجیل همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئین است. پروتئین برای ساخت و ترمیم عضلات ضروری است. آجیل همچنین حاوی چربی های سالم است. چربی های سالم برای سلامت قلب و مغز مهم هستند.

چند نکته برای موفق شدن در افزایش وزن

برای موفق شدن در افزایش وزن، نکات زیر می‌توانند کمک کننده باشند:

رژیم غذایی با کالری بالا

مصرف کالری بیشتر از مقداری که بدن شما سوزانده، می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. استفاده از مواد غذایی پرکالری و پروتئین، چربی‌های سالم، و کربوهیدرات‌های سالم اهمیت دارد.

مصرف پروتئین بالا

پروتئین‌های با کیفیت مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، لبنیات، مغزها، و پودرهای پروتئینی به تقویت عضلات کمک کرده و به افزایش وزن کمک می‌کنند.

تقویت عضلات با ورزش

انجام تمرینات مقاومتی مانند ورزش‌های وزنه‌برداری و تمرینات استقامتی کمک به افزایش وزن عضلانی و بهبود بهداشت عمومی می‌کند.

وعده‌های غذایی مکمل

مصرف وعده‌های غذایی مکمل مانند اسموتی‌های پروتئینی یا مکمل‌های مخصوص افزایش وزن می‌تواند در افزایش کالری‌های مصرفی مفید باشد.

مصرف میوه‌ها و سبزیجات

استفاده از میوه‌ها، سبزیجات، و مواد غذایی سالم دیگر نیز برای ارائه مواد غذایی مغذی به بدن کاربرد دارد.

خوردن میان وعده‌ها

اضافه کردن میان‌وعده‌های پرکالری مانند موز، آووکادو، خرما و مغزهای خشک به رژیم غذایی کمک به افزایش وزن می‌کند.

استراحت و خواب کافی

استراحت کافی و خواب به مقدار کافی اهمیت دارد تا بدن برای بهینه‌سازی رشد و افزایش وزن، آماده باشد.

همچنین مهم است که قبل از ایجاد تغییرات بزرگ در رژیم غذایی و ورزش، با یک تغذیه‌شناس یا متخصص ورزش مشورت کنید تا برنامه‌ای مناسب برای شرایط خاص شما تنظیم شود.

امتیاز دهید
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.